Z czego składa się dobrze przygotowana strona internetowa?

A właściwie dlaczego lepiej nie iść w stronę kreatorów stron (np. Wix), które przecież są dostępne za darmo? Powiemy Ci, bo dzięki temu będziesz wiedzieć, co możemy dla Ciebie zrobić – i z czego powinieneś nas rozliczyć.

Bez zbędnych ceregieli, zobaczmy, co warto rozważyć, gdy budujemy stronę internetową swojego biznesu.

Design i UX – czyli co chcesz sprzedać swoim klientom?

Często rozmowy z klientami na temat stron skupiają się na wielkości logotypu czy treści zakładki O nas. W praktyce ani na jedno, ani na drugie nigdy nie zwróci uwagi Twój klient.

Twój klient chce szybko i skutecznie przeklikać stronę tak, by dokonać zakupu czy zamówienia. A Ty powinieneś mu w tym pomóc.

W tej materii piekielnie istotna jest wiedza z zakresu User Experience (UX) – to właśnie całość wrażeń, z jakimi wiąże się wizyta na jakiejkolwiek stronie internetowej. Od postrzegania estetycznego strony, poprzez łatwość jej obsługi czy znalezienia łatwo pożądanych informacji.

Musisz znaleźć punkty styczne z tym, jakie cele stawiasz przed sobą biznesowo – i w ramach ich połączenia doprowadzić do tego, byś zarówno Ty, jak i Twój klient byliście zadowoleni z odwiedzin.

Pamiętaj o paru praktykach związanych z User Experience:

– Choć zapewne znasz każdy zakamarek własnej witryny internetowej, to średni czas spędzony na Twojej stronie internetowej rzadko przekroczy 2 minuty.

– Zdaniem psychologów czas podjęcia decyzji o zakupie wynosi około 7 sekund. W tym czasie rozmiar Twojego logotypu nie ma znaczenia.

– Jeśli nie pokażesz Twojemu klientowi, co ma zrobić, to ucieknie. Sprawdzisz to we współczynniku Bounce Rate (współczynnik odrzuceń) – jeśli w Google Analytics współczynnik przekroczy 60 proc. wiedz, że coś jest nie tak z zaprojektowaną przez Ciebie stroną internetową.

Przejrzałeś strony konkurencji? Wiesz już, którędy przeprowadzić klienta do sprzedaży?
Jeśli masz pytania do tej części,

zadzwoń: 794 977 055

z chęcią na nie odpowiemy.
W kolejnej części odpowiedź na pytanie, jak sprawdzić jakość swojej aktualnej,
lub nowej strony www
i jak zaplanować frazy kluczowe.

Google powie Ci, jak dobrą masz stronę

I to za darmo – wystarczy, że zajrzysz do Google Insights (link – otworzy nowe okno) i wkleisz odpowiedni URL – pamiętaj, że każda podstrona ma osobny adres i powinieneś sprawdzić je wszystkie z osobna.

Google Insights nie jest narzędziem doskonałym i nie masz co się martwić, jeśli Twój wynik nie przekroczy np. 90 punktów dla telefonów komórkowych. Wiedz jednak, że jeśli będzie bardzo niski, ewidentnie jest coś, co Twojej stronie może przeszkadzać w rozwoju pozycji w poszczególnych frazach w systemach wyszukiwania.

Nie oczekuj cudów za miesiąc. Ani za trzy

Zoptymalizuj treści pod wyniki wyszukiwania. Pamiętaj, że większy ruch związany z przekierowaniem organicznym (z wyników wyszukiwań) na Twoją stronę to efekt skrupulatnej pracy przez wiele miesięcy.

Ważnym aspektem jest jego naturalność. Jeśli naraz wyprowadzisz do siebie setki linków i postawisz portal wielkości 1/10 eBay, Google może uznać, że coś namieszałeś.

Bo namieszałeś.

Z drugiej strony wiedz, że sprzedając lodówki w internecie masz dużo większą konkurencję, niż np. sprzedając meble z palet.

Na początek ustal ze swoimi współpracownikami tzw. frazy długoogonowe (long-tale). To frazy, które mogą przekierować Ci mniejszy ruch, ale jeśli wybierzesz np. 100 z nich, to przykładowo możesz mieć u siebie na stronie setki, jeśli nie tysiące użytkowników miesięcznie.

I wśród nich sprawdź, jak możesz sprzedać swój produkt.

Z pomocą znów przychodzi Google – oceń swoje frazy używając narzędzia Keyword Planner (link – otworzy nowe okno).

Pytania? 

Zadzwoń: 794 977 055

Porozmawiać zawsze warto, a my bardzo chętnie podpowiadamy.

Masz strategię? Działaj!

Wiesz już, którędy skatalizować ruch na stronę? Czego chcesz od swoich klientów? Pora usiąść do działania. 

Nie spiesz się – w tekście powyżej padło słowo naturalnie – i ono, pośród ponad 200 kryteriów wyszukiwania stanowi słowo klucz do każdego z nich. 

Może warto również przeczytać: 

Nie znaleziono żadnych wyników

Nie znaleziono szukanej strony. Proszę spróbować innej definicji wyszukiwania lub zlokalizować wpis przy użyciu nawigacji powyżej.